| Titre : | New Standpoints, 39. Bulletin N°39 - février 2009 |
| Type de document : | Bulletin |
| Paru le : | 01/02/2009 |
Dépouillements
Ajouter le résultat dans votre panierArticle : texte imprimé
Cédric Gauthier, Auteur
|
Helping upper-intermediate students grasp the subtle intricacies between dream and drama in Shakespeare's play.
Article : texte imprimé
Paul Giggins, Auteur
|
Paul Giggins gives us a refresher course on spring festivities.
Article : texte imprimé
Erin Gruwell, Auteur
|
Excerpts from an interview with Erin Gruwell about teaching students from innercities.
Article : texte imprimé
Hélène Klucick, Auteur ;
Fabienne Receptor, Auteur
|
Proposition d'une démarche permettant aux professeurs d'élaborer leurs propres grilles, afin d'en faire des outils à la fois rigoureux et flexibles.
Article : texte imprimé
Claudine Martina, Auteur
|
Remise en cause de la séance de corrigé de devoir et de la notion de moyenne trimestrielle.
Article : texte imprimé
Mario Menendez, Auteur
|
Hispanics make up a composite community in the USA : different origins and different generations, yet all united by the American dream. Mario Menendez explains their role in American society and the difficulties they may encounter.
Article : texte imprimé
Elaine Mc Carthy, Auteur
|
Elaine Mc Carthy describes the world's most powerful media mogul who has become one of the world's leading spokesmen for corporate solutions to global warming.
Article : texte imprimé
Didier Aubert, Auteur
|
Look back at the roaring 20s and Prohibition in America, a tumultuous period that helped define the country's myth of good guys and gangsters, and gave a golden era of films and books.
Article : texte imprimé
Jean-Claude Sergeant, Auteur
|
Can the printed press survive the digital era ? Jean-Claude Sergeant shows that the outlook may not be as gloomy as we fear-Fleet Street has proved capable of adapting before.
Exemplaires(1)
| Code-barres | Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
|---|---|---|---|---|---|
| 38830 | Enseignants | Périodique | CDI 1 | Enseignants | Disponible |



