Titre : | New Standpoints, 41. Bulletin N°41 - septembre 2009 |
Type de document : | Bulletin |
Paru le : | 01/09/2009 |
Dépouillements
Ajouter le résultat dans votre panier
Article : texte imprimé
Marc Porée, Auteur
|
Marc Porée shows how Virginia Woolf's short stories participate in the author's creative pursuit and thus should not be considered minor works.

Article : texte imprimé
Vanina Géré, Auteur
|
As the Guggenheim celebrates its 50th anniversary, Vanina Géré examines a turning point in American painting : the 1950s to early 60s.

Article : texte imprimé
Greg Farne, Auteur
|
To celebrate the 20th anniversary of the Fall of the Berlin Wall, Greg Farne looks back over the Wall's brief but significant history.

Article : texte imprimé
Stéphane Busuttil, Auteur
|
Comment construire l'autonomie de l'élève à l'oral ? Présentation d'une approche systématique de la construction de l'autonomie de parole prenant appui sur la fonction dictaphone du baladeur MP3.

Article : texte imprimé
Regan Kramer, Auteur
|
About a recent exhibit entitled "Frank Lloyd Wright : From Within Outward".

Article : texte imprimé
Mary Ellen Gallagher, Auteur
|
Description of how New Orleans is recovering from both the natural disaster of Hurricane Katrina in September 2005, and the administrative disaster that followed in its wake.

Article : texte imprimé
Odile Michel, Auteur
|
The author explains the basics of two types of natural disasters that cause severe damage and flooding in the areas they hit. She also examines the possible impact of global warming and human activity on both phenomena.

Article : texte imprimé
Richard Renou, Auteur
|
L'auteur parle de la rentrée, et confirme que de tout temps la pédagogie a été une question d'humanisme.

Article : texte imprimé
Vincent Michelot, Auteur
|
"True or false ?" Vincent Michelot debunks some clichés about American universities.

Article : texte imprimé
Paul Giggins, Auteur
|
"What's your name ?" The very first question that anyone learning English will have to answer is not always as simple as all that...
Exemplaires(1)
Code-barres | Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|---|
38831 | Enseignants | Périodique | CDI 1 | Enseignants | Disponible |